Training Facebook Marketing

Een complete Facebook marketingstrategie in 1 dag

Training Facebook MarketingFacebook is in Nederland met ruim 8 miljoen gebruikers verreweg het populairste sociale netwerk en het meest gebruikte platform in social media marketing. Tegelijkertijd is het één van de meest complexe platforms en worstelen veel organisaties met de vraag: hoe halen we echt zakelijk resultaat uit Facebook? 

In deze intensieve training van een hele dag worden alle aspecten en bouwstenen van een succesvolle Facebook-strategie behandeld. Zo ben je volledig op de hoogte  van alle zakelijke mogelijkheden en kun je de dag erna Facebook effectiever in zetten voor je organisatie.

Inhoud van de training

De training levert je stap-voor-stap een complete strategie op en is ook zeer praktisch van aard. Je gaat meteen zelf aan de slag en helpt en inspireert je om het maximale uit Facebook te halen. Een greep uit de inhoud van de training:

Doelstellingen en KPI’s bepalen
Een overzicht van de zakelijke mogelijkheden van Facebook. Welke doelen kan je met Facebook behalen en hoe kan je dit beste bereiken?

Het opzetten van een effectieve Facebook-pagina
We nemen de belangrijkste onderdelen door en bepalen de toegevoegde waarde van Facebook-apps voor je organisatie.

Het genereren van fans voor je Facebook-pagina
De meest effectieve methodes worden op een rij gezet waardoor je precies weet hoe je jouw fanbase kan opbouwen en vergroten.

Doelgroepanalyse
Wie is jouw ideale klant en hoe gedraagt deze zich op Facebook? Met behulp van enkele tools krijg je haarfijn inzage in jouw doelgroep die je kunt vertalen naar persona’s.

Facebook-contentstrategie
Hoe werkt Facebook EdgeRank en waarover, wanneer en hoe vaak je ga je updates plaatsen? Nationale en internationale voorbeelden uit vele verschillende branches (zowel B2C als B2B) worden aangehaald om je te inspireren. Aan het eind van de training heb je een complete contentkalender voor je pagina.

Adverteren op Facebook
We geven een duidelijk overzicht van de verschillende advertentievormen en targetingopties. Je gaat zelf aan de slag om je eerste advertentiecampagne gericht op jouw doelgroep op te stellen. Als je al ervaring met adverteren hebt, optimaliseren we de huidige campagnes en geven we tips en tricks om het rendement te verhogen.

Tips & tools
Een overzicht van de handigste tips en tools die je meer inzicht en tijdwinst gaan opleveren zodat je maximaal  resultaat haalt uit Facebook.

Alle deelnemers ontvangen de uitgebreide presentatie, het e-boek ‘Scoren met Facebook Marketing’ (t.w.v. €24,95) en meerdere e-books die als naslagwerk kunnen dienen. Tevens worden de deelnemers ook na afloop geholpen met de praktische toepassingen binnen een besloten Facebookgroep.

Doelgroep

De cursus is bestemd voor communicatieprofessionals en iedereen die (meer) zakelijk resultaat uit Facebook wil halen en zich bezig houdt met online communicatie en social media.

De trainers

De training wordt gegeven door twee trainers en experts zodat de deelnemers (maximaal 10) per onderdeel persoonlijk begeleid kunnen worden en er alle ruimte is om specifieke vragen te stellen en te beantwoorden.

Peter Minkjan 

Peter MinkjanPeter Minkjan is oprichter van het Facebook-marketingplatform Likeconomics en daarnaast spreker, trainer en adviseur op het gebied van Facebook-marketing. Bijna dagelijks is hij bezig met het ontdekken en benutten van de marketingmogelijkheden die Facebook biedt en helpt hij bedrijven en organisaties om Facebook succesvol in te zetten. Tevens is hij een fervent blogger voor meerdere sites waaronder Marketingfacts, Emerce en SportNext en is hij auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’. Alle deelnemers van de workshop ontvangen dit boek ook.

 

 

Aljo Hartgers

Aljo Hartgers - Likeconomics Facebook trainerAljo Hartgers is eigenaar van Cuppajo en richt zich met name op Facebook marketingstrategieën, online communicatie en content marketing. Daarnaast is Aljo docent online marketing op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Aljo is in 2009 gestart met het ontwikkelen van digitale magazines en social mediastrategieën voor diverse opdrachtgevers. Hierbij staat de (online) verbinding tussen merk en de klant centraal. Dit uitgangspunt werd de brug naar een nieuw speerpunt: Facebook marketing. Door de marketing- én communicatiemogelijkheden die Facebook biedt kunnen organisaties leren van en inspelen op hun klanten en de behoeftes die ze hebben.

Locatie

De trainingen vinden plaats op goed bereikbare plekken in Nederland, zoals Utrecht, Arnhem en Amsterdam. Bekijk de trainingen voor het actuele aanbod bij jou in de buurt.

Trainingstijden, data en kosten

De training duurt van 9:30 tot 16:30 uur en de training is inclusief koffie, thee, frisdranken en versnaperingen. Het is aan te raden om een laptop mee te nemen in plaats van een tablet (een tablet geeft minder gebruiksmogelijkheden). Op de trainingslocatie kan je gratis gebruik maken van draadloos internet (Wifi). De kosten van de training zijn slechts € 395 per persoon. Dit is inclusief lunch.

[maxbutton id=”1″]

Annuleringsvoorwaarden

Mocht u de inschrijving willen annuleren, dan kan dat tot twee dagen voor aanvang van de workshop. Bij voorkeur per e-mail. In dat geval zullen geen kosten worden berekend. Alle andere voorwaarden vind je hier.

We bieden ook op maat gemaakte trainingen (incompany) aan. Neem contact met ons op voor meer informatie en een prijsopgave.