Het verhaal van Likeconomics

Likeconomics 851x315px

In de zomer van 2010 begon ik bij Spil Games (een Nederlands online gamingbedrijf met 200 miljoen gebruikers per maand) als online marketeer. Daar was ik verantwoordelijk voor alle online advertising campagnes. Niet veel later vroeg mijn manager of ik wereldwijd advertentiecampagnes op Facebook kon opzetten en beheren. Ondanks dat ik hier geen enkele ervaring mee had, blufte ik dat ik dit heel goed kon. Meteen daarna ben ik in de wondere wereld van Facebook-marketing gedoken en nam ik alle maar dan ook echt alle kennis dat hierover beschikbaar was tot me. Toen werd me snel duidelijk dat in Nederland nog nauwelijks iemand zich hiermee bezig hield. Ook realiseerde ik me de enorme potentie en de zakelijke mogelijkheden van dit sociale netwerk. Een netwerk dat toen volop bezig was de wereld en Nederland te veroveren.

Daarom besloot ik mijn opgedane kennis te delen op Marketingfacts. Ik schreef hier al vaker artikelen voor, tot dan toe voornamelijk over zoekmachinemarketing en Google AdWords. Zonder uitzondering werden mijn artikelen over de mogelijkheden van Facebook goed gelezen en gedeeld. Ik had de smaak te pakken en daarom begon ik op 1 november 2010 (toevalligerwijs ook de dag dat TMG Hyves kocht) een eigen blog over Facebook-marketing: FacebookPro.nl. Een eigen plek waar ik mijn kennis kon delen met de rest van de wereld. Het ideaal was om uit te groeien tot de plek waar ik zelf naar zocht toen ik begon met Facebook-marketing: een onafhankelijk kennisplatform waar je alles vindt over de zakelijke inzet van Facebook en veel aandacht voor adverteren op Facebook.

In 2012 is de naam aangepast van FacebookPro naar Likeconomics en geef ik als zelfstandig adviseur organisaties advies hoe ze Facebook, Instagram en andere sociale media het beste kunnen inzetten. Sindsdien is Likeconomics uitgegroeid tot een site met duizenden bezoekers per maand (15.000 tot 25.000 gemiddeld) maar nog meer dan dat: we zijn een netwerk van Facebook & Instagram-specialisten die onze kennis hier online delen maar ook offline: zo hebben we ruim aan aanbod aan trainingen, organiseren we jaarlijks een congres over Facebook-marketing en helpen we veel bedrijven met adverteren op Facebook & Instagram.

Voor de toekomst hebben we bijzonder mooie plannen. Wil je op de hoogte blijven van deze plannen en het laatste nieuws? Uiteraard zijn we te vinden op Facebook, Instagram en Twitter of schrijf je in voor onze nieuwsbrief zodat je niets mist.

Peter Minkjan
Oprichter Likeconomics

Peter Minkjan Round