Inhoud van deze handleiding
Deze handleiding geeft antwoord op een aantal veel gestelde vragen over adverteren op Facebook.
- Hoe effectief is adverteren op Facebook? In dit hoofdstuk worden de voordelen die met adverteren op Facebook kunnen worden behaald stuk voor stuk beschreven.
- Welke verschillende Facebook-advertenties zijn er? In dit hoofdstuk worden alle verschillende beschikbare advertentievormen besproken en wordt toegelicht wanneer je ze het beste kan gebruiken.
- Hoe bepaal je de juiste doelgroep voor jouw Facebook-advertenties? In dit hoofdstuk worden alle mogelijke targetingmogelijkheden van advertenties behandeld.
- Wat kost adverteren op Facebook? Advertenties afrekenen op Facebook kan op verschillende manieren maar hoe zorg je er nou voor dat je zo min mogelijk betaalt? Dit en wanneer je welke methode het beste kunt kiezen, wordt in dit hoofdstuk behandeld.
- Wat is een goede Facebook-account & campagnestructuur? Advertentieaccounts bestaan uit campagnes, advertentiesets en advertenties. In dit hoofdstuk worden deze begrippen duidelijk uitgelegd en leer je hoe je campagnes goed en logisch kan structureren.
- Wat zijn handige Facebook-tools? Dit hoofdstuk geeft een overzicht van enkele ontzettende handige tools die je helpen om meer resultaat te boeken.
Doel van deze handleiding
Adverteren op Facebook is niet moeilijk, maar vraagt wel om tijd, een vleugje creativiteit en een goede inzage wat mogelijk is. Deze handleiding helpt je hopelijk een eind op weg om effectief te adverteren op Facebook.
Meer hulp nodig?
Mocht je toch na het lezen meer hulp wensen bij het adverteren op Facebook dan kun je ons trainingsaanbod bekijken. We organiseren regelmatig trainingen – waaronder Training Facebook Adverteren – die je hierbij helpen. Mocht je het adverteren op Facebook willen uitbesteden en op zoek zijn naar een partij die dit zeer kundig kan, dan kunnen we je ook helpen.
Auteur van deze handleiding
Peter Minkjan is oprichter van dit blog, Likeconomics, en daarnaast spreker en adviseur op het gebied van Facebook en social mediamarketing. Als één van de eersten in Nederland was hij bezig met het ontdekken en benutten van de zakelijke mogelijkheden die Facebook biedt en hij adverteert hier volop sinds de zomer van 2010. Tegenwoordig helpt hij meerdere grotere merken en bureaus om Facebook en andere sociale media succesvol zakelijk in te zetten. Tevens is hij een fervent blogger voor meerdere sites waaronder Marketingfacts en Emerce en is hij auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’. Ook organiseert hij jaarlijks in juni een congres dat geheel in het teken staat van de zakelijke mogelijkheden van Facebook: Congres Facebook Marketing.