Handleiding Adverteren op Facebook

Deze handleiding gaat over – zoals de titel al doet vermoeden – adverteren op Facebook. Door de enorme populariteit van dit netwerk vragen steeds meer bedrijven en organisaties zich af hoe ze Facebook kunnen inzetten als marketingplatform en adverteren speelt daarbij een belangrijke rol. Wat kan adverteren op Facebook opleveren? Wat zijn de verschillende advertentievormen en wanneer zet ik welke vorm in? Wat zijn de targetingmogelijkheden en hoe zet ik de verschillende advertenties op? Allemaal vragen die in aparte hoofdstukken en in begrijpelijke taal worden uitgelegd in deze gids.

Inhoud van deze handleiding

Deze handleiding geeft antwoord op een aantal veel gestelde vragen over adverteren op Facebook.

Doel van deze handleiding

Adverteren op Facebook is niet moeilijk, maar vraagt wel om tijd, een vleugje creativiteit en een goede inzage wat mogelijk is. Deze handleiding helpt je hopelijk een eind op weg om effectief te adverteren op Facebook. 

Meer hulp nodig?

Mocht je toch na het lezen meer hulp wensen bij het adverteren op Facebook dan kun je ons trainingsaanbod bekijken. We organiseren regelmatig trainingen – waaronder Training Facebook Adverteren – die je hierbij helpen. Mocht je het adverteren op Facebook willen uitbesteden en op zoek zijn naar een partij die dit zeer kundig kan, dan kunnen we je ook helpen.

Auteur van deze handleiding

Peter Minkjan RoundPeter Minkjan is oprichter van dit blog, Likeconomics, en daarnaast spreker en adviseur op het gebied van Facebook en social mediamarketing. Als één van de eersten in Nederland was hij bezig met het ontdekken en benutten van de zakelijke mogelijkheden die Facebook biedt en hij adverteert hier volop sinds de zomer van 2010. Tegenwoordig helpt hij meerdere grotere merken en bureaus om Facebook en andere sociale media succesvol zakelijk in te zetten. Tevens is hij een fervent blogger voor meerdere sites waaronder Marketingfacts en Emerce en is hij auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’. Ook organiseert hij jaarlijks in juni een congres dat geheel in het teken staat van de zakelijke mogelijkheden van Facebook: Congres Facebook Marketing.

Wil je meer resultaat met Facebook advertising?

Schrijf je vandaag nog in voor een van onze trainingen.