Facebook reikt ieder jaar de Facebook Awards uit om de beste Facebook & Instagram-campagnes van het afgelopen jaar te belonen. Hieronder een selectie van vijf van de beste campagnes die uitstekend en inventief gebruik maken van Instagram, chatbots, 360 video’s en tools.

Sydney Opera House #comeonin

Het iconische Opera House in Sydney wordt jaarlijks door 8,2 miljoen mensen bezocht en is de meest geinstagramde locatie van Australie. Echter, slechts een klein deel bezoekt de Opera House ook van binnen. Om daar verandering in aan te brengen zetten ze deze succesvolle Instagram-campagne op.

Anonymous Friend Chatbot

Tieners in Brazilie drink steeds vaker en jonger alcholische dranken. De Anonieme Alcholisten in Brazilië creëerden een Facebook chatbot die op een persoonlijke manier helpt antwoord geeft en zo tieners persoonijk helpt bij drankproblemen.

Careculator Facebook Tool

Jet.com, een nieuwe e-retailer in de Verenigde Staten met de focus op geld besparen, ontwikkelde een Facebook-tool die uitrekent hoeveel geld je moet spenderen aan cadeaus voor jouw beste vrienden.

Litbaits

Hoe een boekwinkel uit Dallas het fenomeen clickbait gebruikte om meer bekendheid te krijgen voor klassieke boeken en hun winkel.

Little Caesars Facebook Surprises

Om bekendheid te genereren voor hun nieuwe pizza maakte Little Caesars inventief gebruik van Facebook Canvas en 360 video.

Netflix – Narcos Spanish Lessons

Scenes van de populaire Netflix-serie Narcos werden getransformeerd tot Spaanse minilessen en verspreid als Facebook-video’s. Het resultaat? Meer dan 13 miljoen views, 50% nieuwe volgers en een bereik van 52 miljoen gebruikers. Excelente!

Bekijk alle winnaars op FacebookAwards.com.

Share This