De focus van Facebook ligt al enige tijd op mobiele advertenties. In het laatste kwartaal haalden ze 73% van hun omzet uit de verkoop van mobiele advertenties. Op het Cannes Lions festival liet Chief Product Officer Chris Cox een mockup zien van de next generation mobile ad.

Hiermee geeft Facebook adverteerders de mogelijkheid om een alternatieve, interactieve versie van hun website op Facebook te creëren waarin de gebruiker vrijheid heeft om de content (foto’s, video,GIF’s of zelfs 360 graden zicht van de producten) zelf te bepalen. Onderstaande video laat de mockup zien met het luxemerk Michael Kors als voorbeeld.


“Rather than looking at an image of a watch, or a video, you’re encouraged to pick it up and look around it, because it’s a beautiful piece of jewelry, the kind of thing you want to turn around in your hands,”

Het doel van Facebook om dit te presenteren op het Cannes Lions festival is vooral om feedback te vergaren van belangrijke adverteerders voor ze het verder gaan uitrollen. Hoe, wanneer in en welke vorm dit precies gaat plaats vinden is nog niet bekend. Maar dat het er nu al indrukwekkend uit ziet wel.

Meer info: Re/code.