De mobiele Facebook applicatie is voor bedrijfspagina’s nu ook in de timeline uitstraling. Op de meeste toestellen was dit voor persoonlijke pagina’s al het geval. Facebook is de verandering nog aan het doorvoeren voor bedrijfspagina’s (het is nog niet voor iedereen zichtbaar voor zover ik weet). Dit is ongetwijfeld het gevolg van het feit dat in 2012 meer dan 50% van het Facebook verkeer al via de mobiel gaat.

Wat gaat er veranderen?
Als je voorheen op de pagina van een bedrijf kwam, zag je het aantal likes en een likeknop. Nu pronkt de omslagfoto bovenaan met daaronder de omschrijving en het telefoonnummer. Afhankelijk van de telefoon, kun je gelijk op het nummer klikken om te bellen. Als je als bedrijf dus geen omslagfoto (ja, we zien ze nog steeds) of telefoonnummer hebt ingevuld, is dit een gemiste kans.

Zoals je onder kunt zien, zijn ook de standaard Facebook Applicaties in beeld (foto’s, kaart en likes). Ik ben benieuwd of (en wanneer) de ‘custom applicaties’ later ook worden toegevoegd.

Beter? Of niet?
Persoonlijk vind ik het een mooie verandering. Maar ook bij de mobiele variant vraag ik me af hoeveel fans naar je bedrijfspagina doorklikken. Slechts 1% van de fans keert nu terug naar de pagina.

Bekijk hieronder de verschillen. Links het ‘oude’ en rechts het ‘nieuwe’.